Newsletter

Kurier w sklepie internetowym

Kurier w sklepie internetowym

Sklep internetowy musi korzystać z usług kurierskich. Mimo, że obecnie najpopularniejszą formą dostawy w Polsce są Paczkomaty® (więc tą opcję dostawy też trzeba klientom zaoferować), to kurier pozostaje niedaleko w tyle za nimi. Co więcej, kurier jest w stanie dostarczyć przesyłki wszędzie. Mimo rosnącej dostępności Paczkomatów (których jest już ponad piętnaście tysięcy), nie dla każdego potencjalnego klienta dotarcie do jednego z nich jest wygodne, albo nawet możliwe. Jedyną z opcji dostawy, która dociera wszędzie w Polsce jest paczka pocztowa lub list, ale te z kolei nie są ani tak szybkie ani tak wygodne zarówno dla klienta, jak i dla sprzedawcy. Dlatego kurier dla sklepu internetowego pozostaje koniecznością.

Firmy kurierskie dla e-commerce – jak wybrać?

Sklep internetowy musi, jak już wspomniano, oferować przesyłki kurierskie. Jak jednak wybrać najlepszą ofertę przesyłki dla twojego sklepu? Jest to szczególnie istotne (i trudne) pytanie dla początkujących sklepów internetowych, które nie mają wielkich obrotów nie mogą sobie pozwolić na współpracę z pięcioma różnymi operatorami, podpisując umowę z każdym z nich z osobna.

Na co przede wszystkim zwrócić uwagę? Nasuwa się oczywista odpowiedź, że na ceny przesyłek, bo jak wiadomo, dobry kurier to tani kurier. Klienci korzystający z oferty sklepu internetowego coraz częściej oczekują darmowej, albo przynajmniej taniej przesyłki. Ja bym jednak sugerował żeby w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na jakość usług. Klient nie ucieszy się z taniego kuriera jeśli paczki będą się spóźniać, z kurierem nie da się dogadać, a punkt odbioru będzie na drugim końcu miasta, albo zamówienie przyjdzie uszkodzone.

Co gorsza, wszelkie takie problemy odbiją się też negatywnie na opinii sklepu. Dlatego dobrze jest sprawdzić, jakie są opnie klientów na temat danej firmy kurierskiej i jak wypada ona w badaniach rynku. Ale oczywiście atrakcyjne ceny są drugą najważniejszą kwestią przy wyborze oferty. Warto też zwrócić uwagę na inne aspekty oferty kuriera dla e-commerce, takie jak jej elastyczność, koszt przesyłki zwrotnej (dostępność darmowych zwrotów jest bardzo ważna szczególnie w branży odzieżowej), integrację systemu operatora z platformami sklepowymi itp. Dobry kurier w sklepie internetowym to ważna sprawa i warto wybierać uważnie.

InPost kurier dla twojego sklepu internetowego

Dlaczego warto zdecydować się na kuriera InPost? Po pierwsze, InPost to jeden z największych operatorów logistycznych w Polsce, cieszący się zaufaniem zarówno przedstawicieli branży e-commerce, jak i (co ważniejsze) klientów. Co więcej, InPost udostępnia klientom możliwość wysyłki paczek kurierem i do Paczkomatów. Jak już wspomniano, najnowsze badania rynku (Kantar i Gemius) wskazują, że Paczkomaty stały się najpopularniejszą z opcji dostawy z e-commerce na polskim rynku. Sklep internetowy operujący w Polsce nie może więc sobie pozwolić na poprzestanie na przesyłkach kurierskich i musi oferować także dostawę do Paczkomatów.

W InPost może dostać obie w ramach jednej umowy. Cena przesyłki kurierskiej w ofercie InPost dla biznesu zaczyna się już od 9,91 zł i jest uzależniona od wagi przesyłki (maksymalnie 50 kg). Zauważmy, że w przypadku przesyłki do Paczkomatu o cenie (zaczynają się od 8,91 zł) decyduje rozmiar paczek, odpowiadający trzem różnym wymiarom skrytek, a dopuszczalna waga jest stała (25 kg). Oprócz usługi kurier standard, InPost oferuje też usługę dostawy do określonej godziny następnego dnia (do dziesiątej, dwunastej, lub siedemnastej, zależnie od oczekiwań klienta i czasu nadania przesyłki), usługi kuriera lokalnego w wybranych miastach (Warszawa, Łódź, Kraków, Katowice, Wrocław) i ich okolicach, oraz obsługę zwrotów. Sklep internetowy szczególnie zainteresuje ta ostatnia opcja.

Cena przesyłek zwrotnych zaczyna się już o 8,91 zł i klient sklepu może jej dokonać za pośrednictwem Paczkomatu korzystając z kodu nadania generowanego za pomocą intuicyjnego formularza na specjalnej stronie internetowej. Z punktu widzenia klientów to najprostszy sposób dokonania zwrotu towarów zakupionych w sklepie internetowym. InPost oferuje klientom możliwość nadania paczek w Paczkomacie, punkcie obsługi, lub u kuriera, który przyjedzie po paczki do siedziby firmy. Ta ostatnia opcja jest dodatkowo płatna (ok. 5 zł), ale darmowa przy nadaniu pięciu lub więcej paczek. Skutecznie działający sklep internetowy powinien nadawać codziennie więcej niż pięć przesyłek, więc podjazd kurierski ma w zasadzie za darmo.

InPost oferuje też rozwiązania informatyczne: integrację swojego systemu z oprogramowaniem sklepu, łatwe śledzenie przesyłek i bardzo popularną wśród klientów innowacyjną aplikację mobilną InPost Mobile. Oferuje również sklepom internetowym możliwość zawierania długotrwałych umów określanych jako abonament, w ramach których sklep otrzymuje dostęp do tańszych przesyłek w zamian za zobowiązanie do wydawania na nie określonej kwoty miesięcznej. Oczywiście w ramach jednego abonamentu można wysyłać paczki i kurierem i do Paczkomatów.


Materiał partnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Total
1
Share
Bądź na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami.
Obserwuj